Waarom een animatie laten maken?

Animatie is heet. Wil je niet achterblijven met je merk of organisatie, dan moet je mee. Of juist niet? We zetten de voor- en nadelen voor je op een rij.

Voordelen

Complexe boodschap wordt snel begrijpelijk

Bezoekers van websites hebben een korte aandachtsspanne, daarom is het belangrijk om in een korte tijd jouw boodschap over te brengen. En dat is precies waar animatie goed in is. In 60 tot 90 seconden kan je de essentie van een complex onderwerp op de kijker overbrengen.

Circulaire economie saai? Hoeft niet! In deze animatie voor de Europese Commissie leggen we op speelse wijze uit wat het belang is van zo’n economie.

(Bijna) alles is mogelijk

Cliché, maar creativiteit is bij animatie de voornaamste beperkende factor (tijd is een goede tweede). Als je het kan bedenken, kan je het animeren. Dit is een voordeel ten opzichte van video, waar je te maken hebt met de beperkingen van locaties, materieel en weersomstandigheden.

Breed inzetbaar

Denk bij het inzetten van animatie niet alleen aan websites, maar ook aan social media, workshops en beurzen.

Vormgeving en verhaal passend bij merkbeleving

De kleuren, het taalgebruik en de vormgeving van de grafische elementen worden gecreëerd in lijn met de strategie en de beleving van jouw merk. Zo voorkom je dat de animatie een los item wordt binnen de algehele communicatie.

Nadelen

Ruime doorlooptijd

Wil je een op maat gemaakte animatie laten produceren van 60 tot 90 seconden, houd dan rekening met een doorlooptijd van 4 tot 6 weken. Dit komt mede door het lineaire productieproces.

Kortom

Animatie is een middel dat als geen ander geschikt om elke boodschap in korte tijd op de kijker over te brengen. Of het nu gaat om een animatie voor een app, merk of goede doelen organisatie, alles is mogelijk. Geheel in lijn met de merkbeleving.

Benieuwd naar ons werk? Bekijk hier onze animaties.

Wil je meer weten over de voor- en nadelen van animatie?
Bel Mischa op 06 342 97 883 of mail: